Pages

Wednesday, May 29, 2013

AKU MALU!


saat ni,
entah berapa kali air mataku menitis,
aku pelik sangat dengan perangai aku harini,
sikit-sikit nangis,
sikit-sikit sok-sek sok sek,
kenapa emo sangat?

Entahlah,
sejak kebelakangan ni,
aku rasa sangat kecewa,
sangat-sangat kecewa,
puas dah aku menjerit,
puas dah aku merintih,
puas dah aku merengek,
ppas dah aku membentak,
tapi,semua tu cuma bergema dalam relung hati aku je.

Bila aku imbas balik,
satu demi satu rentetan peristiwa hari ni,
aku rasa aku terhina sangat,
sangat-sangat terhina
hina pada pandangan DIA.

Banyak sangat dosa aku ni,
Banyak sangat,
sangat-sangat banyak!!!

Allah,
malunya aku dengan Engkau ya Allah,
malunya aku dengan makhluk-makhluk engkau yang lain,
malunya aku pada pokok-pokok,
pada saat dia mampu membekalkan udara pada aku,
dia tak putus-putus berzikir padaMU Allah.

Malunya aku pada ikan-ikan di laut,
pada saat mereka tahu ajal mereka kerana jadi santapan manusia,
mereka juga tak putus-putus menyebut namaMU,Allah.

Tapi aku???
aku cuma bersungguh-sungguh
merintih,merayu,memohon bila waktu aku susah je.
Bila aku dah buntu nak buat apa,
Bila aku dah tak jumpa jalan penyelesaian,
Bila aku dah tak ada sape untuk bagi bantuan
Allah,kejinya aku ni. =(

"Dan  apabila Kami kurniakan nikmat kepada manusia,berpalinglah dia serta
menjauhkan diri (dari bersyukur) dan apabila dia berjumpa kesusahan,
maka ia berdoa merayu dengan panjang lebar (Fussilat ayat 51)"

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.