Pages

Wednesday, June 13, 2012

~CORETAN BUAT USRAHKU~




Bismillah ar-Rahman ar-Rahim..

rindu nak berpuisi,tapi tak ada idea nak berpuisi pasal apa
nak bemadah pujangga ni kena ada 'feel' ada jiwa..
jiwa ya,bukan jawa..
ok,beberapa hari lepas terdetik kat hati ni nak cari puisi 
yang pernah saya hantar kat iluvislam
sedar tak sedar,dah lama dah hantar
masa saya form 5 (2010)..

Dan sekarang dah 2012,
dua tahun dah rupanya,
tajuk dia sama macam tajuk entry ni,
yupp, "CORETAN BUAT USRAHKU",
sebenarnya,puisi tu saya dedikasikan untuk adik2 usrah saya,
mereka dulu form 4 (beza setahun je).
sekarang ni adik2 pun dah bertebaran kemana-mana,
ada yang sambung medic,ada yang accounting,
ada yang law,ada yang bussiness,
ada yang sc tech (ni ikut jejak langkah ni,hehe (^.^)
ada jugak yang pertanian (sorila mariam kalau akak salah)
yang lagi dua orang akak tak dapat nak tau (wahai atira dan ayuni)
apa2 pun,walau dimana saja kamu2 semua berada,
semoga rahmat Allah mengiringi kalian.
tuntut ilmu kerana Islam ye dikk!
seriusly,rindu sangat dengan dinda2 sekalian!!

ok,sebelum tu..
bagi siapa2 yang tak tahu apa itu USRAH
jom kita tgok klip ni..
roll VT~~~


*saje pilih yang ni,katenye video ni menang masa pertandingan OSEM.Kira akak bagilah kat kamu2 yang suka korea ni kann~

USRAH=CIRCLE=BULATAN GEMBIRA
Got it???
okeh...
back to the point...
inilah hasil idea(puisi) saya...

CORETAN BUAT USRAHKU

Masih ligat bermain di fikiranku,
Saat pertama kali bertemu,
Ku lihat wajah kalian satu per satu,
Dalam halaqah kecil kita berpadu.

Saat itu, Bibir kalian sukar berikan senyuman,
Seperti ada sesuatu yang kalian simpan,
Namun diri ini ku gagahkan,
Untukku leraikan kalian dari kekusutan.

Dindaku,
Maafkan aku kerana tidak selalu di sisi kalian,
Tidak selalu menghiburkan,
Malah aku sering menyakitkan,
Kebajikan kalian sering ku abaikan.

Dindaku,
Aku ingin memohon ampun dari kalian,
Seandainya aku bukan yang kalian mahukan,
Bukan aku tidak mahu berikan ganjaran,
Kerana aku mahu kalian tahu hadiah bukan sandaran.

Dindaku,
Tidak ku harap pada sanjungan,
Tidak juga pada pujian,
Cukuplah sekadar kalian hiaskan,
Diri kalian dengan keimanan.

Dindaku,
Terimalah aku sebagai aku,
Kerana aku menerima kamu sebagai kamu,
Tidak ku ukur rupa parasmu,
Mahupun harta kekayaanmu.

Dindaku,
Sungguh aku terhibur bersama kalian,
Meskipun dendam kesumat sukar untuk ku leraikan,
Namun aku tetap menyayangi kalian,
Ukhuwah yang cuba ku dirikan atas keimanan.

Dindaku,
Bukan ini yang ku pinta
Jika kalian terjunam ke neraka,
Akan ku ikut bersama,
Untukku bebaskan kalian dari sana.

Dindaku,
Ketahuilah kalian adalah cintaku,
Cinta sebagai saudara seIslamku,
Rahmat Ilahi dipohon selalu,
Syurga nan abadi tempat kita tuju.

dah tak ada kat iluvislam(mungkin,saya yg tak pandai cari kot)
dan saya cari dari inche google,
dan saya dapati ada 4 bloggers yang "berkongsi" karya saya yang tak seberapa ni
Alhamdulillah,moga saya dapat sahamnya.insyaAllah!
yang ni pun saya copy paste dari blog orang(sori tak mintak izin)
sebab saya punya hard copy dah kena virus.
tak apalah..ada hikmah=)
ape2 pun trimas *miss http://bicaraqalby.blogspot.com

Buat dinda2 ku yang disayangi kerana Allah,
terima kasih untuk segala-galanya,
Akak belajar banyak benda dari kamu semua,
Semunya datang dari Allah,
Tanpa DIA siapalah kita kann?
Moga Allah reda hubungan kita semua,
semoga ketemu lagi,
kalau bukan di dunia,
insyaAllah,di syurga sana..
Uhibbukuunnafillah~<3


*yg paling comel tu saya cop dulu,hehe ^^



#pssst,kalau kamu2 semua perasan,akak ada hantar kat majalah munawarrah jugak(kalau perasanlah kan(^.^)



No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.